Klättring x20

Kategori: Allmänt

Idag fick tibbe sig ett ordentligt klättringspass. Jag tycker det är sååå tråkigt att klättra, men det är ju otroligt bra träning. Så vi erbetade av mastbacken hela 20 gånger..!! När jag flyttade så gick jag upp 10 gånger och då var tibbe trött, men idag klippte vi 20 och han var inte ens trött, så mer muskler, ja! :)

Gick upp 5 gånger skritt, 5 gånger trav och 5 gånger i varje galopp. Tibbe blev ordentligt svettig, men det var nog till stor det av värmen (20 grader och sol).

Tibbe fick en fotboll på sig på väg hem..! :O Det var massa killar som spelade fotboll och dom "tappade" den så den kom på tibbe. Stackarn blev jätterädd och började dansa runt, fnysa och blåsa upp sig (pretty boy). Dom bad inte om ursäkt heller utan dom ropade bara på mig för att jag skulle passa bollen.. -.- aja vi stod kvar en stund för att tibbe skulle få se att bollen inte var ute efter honom. :)

Imorgon ska tibbe ha skritt-dag igen :) Vi kör ju på hans nya träningsätt: jobba tre dagar sen skritta, jobba tre dagar sen skritta osv. Ingen vilodag är det tänkt, istället lägger vi in ca två skritt/promenad pass/vecka. Fast när skolan kör igång lär det väl bli nån vilodag då och då. Men jag ska försöka hålla mig till chemat, för tibbes skull.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: