Sprättig Tibbe

Kategori: Allmänt

Idag började jag med att rida ut tillsammans med Helena. Ridturen började bra, vi red minkvägen. Sen när vi var på Mellanvägen på väg hem så hörde jag bakom mig hur Helena skrek till och precis då jag kollade bak så såg jag hur hon damp i backen på den hårda grusvägen..!

Efter det gick allting ganksa snabbt, Zeb sprang förbi Boye och stannade en bit bort. Så jag tänkte typ 2 saker: 1: Hur gick det med helena? 2: Jag måste ta fast Zeb, annars springer han till stallet = Boye oxå, med eller utan mig (två lösa hästar och två människor på grusvägen är väl inte så kul). Men det såg ut att ha gått okej med helena så jag hoppade av Boye och tog fast hennes häst.

Sen skrittade vi hem iaf, helena Blåslagen och jag skärrad :P

Iaf tillbaka i stallet plåstrade Mattias om helena och jag tog in hästarna åt henne.

Senare på kvällen longerade jag tibbe lite lätt i skritt och trav, men han var inte sig själv idag. han var jäkligt huvudskygg? Han nästan slängde sig när malin skulle klappa och sen när jag skulle borsta ansiktet så ryckte han till flera gånger. Jag funderade på om nåt hade hänt, för tibbe är verkligen inte den som brukar vara sådär :/

Jaja, maja är här nu och är ganska uttråkad så jag ska nog vara lite social med henne nu (eller tvinga henne att skriva på sin blogg)

Kommentarer

  • Helena säger:

    Fy fasen va ont jag har i ryggen/ röven & knäet. Tack för att du hjälpte mig & gav mej en kram väl hemma i stallet..Så fort jag blir ok tar nåt insläpp åt dig =)

    2011-04-29 | 21:58:04

Kommentera inlägget här: