Alla har dåliga dagar...

Kategori: Allmänt

Så är det. Alla har dåliga dagar, idag var verkligen inte min dag på nåt sett.

Skulle rida vector imorse, men då hade han tappat en sko, så jag longerade honom istället. När jag longerade så kom Mattias och frågade om jag ville hoppa idag istället för imorrn, och det ville jag ju :P

Vi hoppade en serie. Som bestod av bom, kryss och sockerbit som studs, sen 1 galoppsprång till en sockerbit och oxer som studs.

Kortfattat så.. Tibbe skötte det han skulle göra jättebra och hoppade perfekt och lydde mig osv, men hon som satt på red inge vidare idag.. Jag kunde inte hålla skänklarna stilla dom flaxade och hade sig och när jag skulle rida fram så hade jag inget tålamod med honom.. :( Jag blir så himla besviken på mig själv för att jag VET ju att jag kan så mycket bättre... Jag glömmer sånna här dumma småsaker hela tiden och jag hade verkligen ingen bra ridkänsla idag... 



I stallet tog jag hand om min kära ponny, som trots alla mina missar ställer upp och räddar situationen VARJE gång. Tur att jag har en sån fantastisk ponny.. <3  

Sen smörjde jag sadel, träns och stövlarna. Sen så får jag så ont i knäna och vristerna hela jävla tiden.. Efter några månader av konstant smärta så börjar man bli ganska less kan jag tala om.. :( Men eftersom att det är en överansträngning så kommer det ju gå över snart :D:D Eller inte.

Meeen, nu ska inte mina kära 9 läsare om dagen behöva sitta och läsa om hur synd det är om mig. Allt det positiva från idag: Tibbe hoppade superbra idag, Hans saker blev smorda, Jag tror att jag gav ett fungerande tips till moa om gadd, och tja.. Jag kan ju iaf gå på benen.

Kommentarer

  • Helena säger:

    Undra om det va lite mat i magen som behövdes tidigare, för nu lät det inte riktigt lika illa som när du surade å tjatade i stallet..;) hihih.Som sagt- vi kan inte alltid vara på topp varken ryttare lr häst hur mkt man än önskade det. Nästa gång får du säkert bättre känsla, för rider dåligt gör du INTE.. men, smörj stövlarna innan. haha.

    2011-08-06 | 21:05:26
  • Moa säger:

    Tack för tipsen Lovis! :D

    Det är bara att kämpa på och komma ihåg det som är bra :) Men det har du säkert hört förr!

    2011-08-06 | 21:12:17
    Bloggadress: http://moaochgadd.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Äsch, dåliga dagar kommer alltid finnas, det är bara att kämpa sig igenom dem för att komma till nästa dag som förhoppningsvis är bättre. :)

    Det är ju bra att du har Tibbe som lyser upp dagen för dig :)

    2011-08-06 | 22:18:54
    Bloggadress: http://hannamellberg.blogg.se/
  • Tova säger:

    HAHAHAHAHA otroooligt fin bild Lovis ;)

    2011-08-07 | 12:55:16
    Bloggadress: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här: