Första dagen på gymnasiet...

Kategori: Allmänt

...Är avklarad! Kan ju börja med att säga att jag drömde mardrömmar inatt om att jag skulle missa bussen och om att jag spillde spaghetti & köttfärssås på lunchen.. ;)

Jag åkte dit med Ronja, Jenny och sandra, annars hade jag nog inte vågat gå in! Väl inne var det upprop och sen fick man gå med sin klass till ett rum och få massor av information. Dom visade oss runt skolan och sen sa dom typ "amen, nu får ni göra vad ni vill innan lunchen vi går nu" ungefär..

Jag kände ingen i klassen så jag stod vid receptionen som ett fån ett tag och skulle gå på upptäcksfärd ensam då jag mötte Emma och Fanny, som går i min klass. Jag hängde på dom så irrade vi bort oss tillsamans istället :) Jag blev otroligt fascinerad av 3 saker:

1. Det finns väääldigt många skrubbar med diverse innehåll som dessutom är upplåsta.

2. Det faktum att man får verkligen gå överallt i skolan! På katrinelund fick man inte ens gå ut från enheten typ..

3. Skolan  är som en labyrint! Skojar inte, ser ut som en kloakritning, ungefär lika många korridorer..

Fick sluta efter lunchen, då åkte jag till Tibbe :) Borstade honom jättefint och allt och precis när jag släppte ut honom började det spöregna :(



Nä, nu tror jag attt jag ska börja fixa med bilderna från igår :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: