I'm irongirl

Kategori: Allmänt

Idag började dagen med utsläpp, fick hjälp av snälla maja. sen målade jag tibbes boxgaller och hans boxdörr.

Jag tyckte också att det skulle vara lite skoj att måla min ena hand helt silvrig med aluminiumfärg, men det var ju inte det smartaste jag gjort i mitt liv. Det GICK fan inte att få bort... Slutade med att petter tog fram ett jättestarkt lösningsmedel och då spreds det bara ut, så fick ta bort det lösa med diskmedel. Allt är inte borta men nästan så ;D Nu i efterhand var det definitivt inte värt det, jag fick inte ens kort på det.

Sen så ringde jag mattias och hörde om han hade tid att hjälpa mig att hoppa idag, men då tyckte han att jag och maja kunde gå ner med P och tibbe och hjälpa varandra. Fick lite instuktioner och sen red vi iväg.

Travade lite över bommar och sen hoppade jag en bana på typ 70 kanske. I början när jag hoppade fram var tibbe bara loj och hoppade för nära heela tiden. Så jag drev och drev och drev och tillslut vaknade ponnyskrället till liv och jäklar vad bra han hoppade då! Han var under sig hela tiden och hoppade skitbra på alla hinder! Fick verkligen en jättebra känsla mot slutet av passet och jag kände att tibbe tyckte att det var roligt. :)



Sen fick tibbe duscha och äta lite mat. Efter det red jag ut med helena kravlöst i skritt och trav. :) Det var mysigt vi red lite överallt runt ridskolan och så. När vi var påväg ut från fårstigen och var bakom kyskogården så var det en gubbe som höll på att kasta in stenbumlingar i en traktorskopa, så det lät ganska högt och konstigt. Vi var tvugna att gå förbi ca 1 meter bredvid och jag var lite tveksam eftersom tibbe kan bli lite spänd på sånt ibland, MEN! Till min förvåning så brydde han sig inte ens! Åhh vad lycklig man blir av sånt. Han har blivit så duktig och lugn!!!! <3 Älskade vännen. Så nu är det bara en av oss som spänner sig, snart ingen. Jag måste böra lita på honom mer, för han har ju bevisat att han kan!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Mkt mysig tur må jag säga. Sånna jag behöver ibland för att få upp motivationen. Traktorn lät vekligen mkt & konstigt så det gjorde tibe bra som du skrev.Tror fortis av ngn lugnande inverkan, precis som när vi trimmar ;)

    2011-08-02 | 21:32:27

Kommentera inlägget här: