Tidig morgon

Kategori: Allmänt

Imorse hade jag utsläpp så  jag var i stallet strax före 7 och släppte ut dom små liven. Alla var jättesnälla, det enda var att Morris, en häst som kom i tisdags stannade vid vinterhagarna och tyckte det var lite läskigt att gå haha. Jag måste säga att jag tror att jag gillar den hästen ganska rejält! Otroligt fin häst!

Jag fixade allt med Tibbe på morgonen idag, men jag tror att jag åker tillbaka sen för jag ska bygga ut hagen... Nu är han så pass bra i benet att han mer än gärna studsar/springer mm så jag ska göra hagen liiite större, kanske bygga ut 1 meter på två sidor av hagen, så han kan gå lite eller iaf röra sig i den ordenligt.

Mamma borstade honom idag, jag tycker det är tråkigt för hon red förut, men slutade då hon inte hade tid längre, med barn o så. Hon vill rida igen, det vet jag, men hon vågar inte riktigt. Jag har försökt få henne att rida på Tibbe, men hon vet ju hur han va när han var 5 och tror inte på att han har förändrats. För det har han. Linn & Maja rider ju på honom, så självklart klarar mamma det. Men jag tog upp det lite försiktigt idag igen och sa att när han är bra och jag har ridit igång han igen, så SKA hon rida. 1 varv i skritt på lilla volten. Jag kan leda, hon får ha snodd osv om hon vill men jag vill bara att hon ska upp EN gång för då tror jag att hon kommer vilja rida igen! Det skulle verkligen vara jättekul om mamma började rida igen, det är som en dröm jag haft sen jag var liten...

Hur ska jag få henne att våga??

iaf efter stallet åkte vi till ett bageri och köpte nybakat bröd så åt vi jättegod frukost hemma :)

Kommentarer

  • h säger:

    2011-08-27 | 19:24:07
  • Helena säger:

    Hoppas hon vågar :)

    2011-08-27 | 19:25:30
  • Moa säger:

    Visst är Morris fin! :D Jag tycker att hon är lik Piluttan på nått sätt :)

    2011-08-31 | 10:52:38
    Bloggadress: http://equestris.blogg.se/

Kommentera inlägget här: