Dan före dan före doppardan

Kategori: Allmänt

idag var det vinteravslutning på skolan. Jag och emma och fanny åt kladdkaka och drack julmust, myyys. Sen åkte jag till stallet och.. Skurade flygskit coh gjorde ren mikron. Fy satan vad snuskigt det va. Men klart värt det. Nu är det fräsht i omkl.rummet igen. assså jag blev så jäkla less på att inte ens våga lägga mackan på bordet.

Jag och tibbe red lite "dressyr" i lillpaddocken bakom stallet. Det gick faktiskt helt ok att reida där. Nu kan man ju rida hela vägen ut på kanterna, innan snön kom var det löst och gropigt så man kunde inte gå på hela. Tibbe var pigg och ville helst inte lyssna på mig, men han gjorde det litegrann i alla fall haha, Stundvis blev jag lite irriterad faktiskt eftersom han inte hade nån mellanväxel idag. antingen så tog han bettet och sprang eller så saktade han av xD

Imorgon åker jag till mormor och kommer hem på tisdag. Så tova har hand om tibbe :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: