Du fina vackra underbara ponnyjäkel!

Kategori: Allmänt

åh vad underbart fin han är just nu!

Idag red jag ut med anna. Jag skulle egentligen prova sadeln igen, men jag var sugen på att rida barbacka i den fina soliga vintern så jag får rida i sadeln imorrn 8) vi red övre nedre (typ ända stället där det inte är is.) Tibbe var jätteglad idag! spetsade öron hela tiden och pigg och glad. En lycklig ponny. han var jättemjuk i munnen och inbjöd själv till att jobba. I traven var han jättestudsig för han var så pigg så han lyfte mer än vanligt på benen, skumpen :P han tog galopp över en liten pinna oxå haha

Boye lekte dressyr passage häst så vi skrittade hem. Tibbe var fortsatt fin, även fast han försökte fatta galopp lite då och då längs ridbanorna på väg hem. Han brukar alltid få galoppera där ;) en underbar ridtur med trevligt sällskap. Var länge sen jag red med anna :)

Jag tog lite kort på tibbe i hagen idag. Det var så fint guldskimmrande ljus. han hade dock shantis täcke på sig (!!!!) det var udda

tibbe är bara bäst ååh vad jag älskar honom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: