nyårsmål 2011

Kategori: Nyårslöften

För mig:

* Var stark

* Stå på mig mot elaka människor och säga vad jag tycker ALLTID (the truth hurts)

* Se motgångar som utmaningar

* Ha tålamod med mina djur

* Var positiv

* Inte proppa i mig sötsaker när det inte är lördag

* Ta hand om mig själv

* Sköta skolan

* Våga sätta mig själv först ibland

 

 

För Tibbe:

*Ta vara på all tid tillsammans (är ju inte sagt hur länge jag ska ha honom, LÄNGE hoppas jag)

* Inte glömma bort att Tibbe är Tibbe, men att han aldrig menar att vara dum.

* Få till en bra runda i hoppningen

* Starta en dressyrtävling

* Ha tålamod med honom

* Jobba med honom och inte mot

 

 

För Starla

* Få förtroende för varandra

* Lära känna henne

* Bygga upp muskler och kondition

* Hoppa in henne

 

 

Min ridning:

* Få mjukare hand

* Bättre dressyrsits

* Bättre hoppsits

* Bättre balans

* Kunna växla mellan lättsits, djuplättsits och lodrät sits med och utan stidbyglar, samt kunna ta och släppa stidbyglarna i alla gångarter medan jag gör det.

* Träna ännu mer på att inte titta ner

*Strecha efter hårda pass

* Träna höfterna, genom att lossa knäet och därmed lyckas komma ner djupare i sadeln

* Lära mig rida med mer sits och vikthjälper

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: