utverdering nyårsmål 2011

Kategori: Nyårslöften

För mig:

* Var stark
- Jag tycker att många saker jag gjort i år har varit starkt. Jag har tagit avstånd från människor som har fått mig att må dåligt. Jag har fattat svåra beslut för mig egen skull. Uppnått.

* Stå på mig mot elaka människor och säga vad jag tycker ALLTID (the truth hurts)
-
Uppnått.

* Se motgångar som utmaningar
- Detta har funkat till och från. Inget som ändras över en natt.

* Ha tålamod med mina djur
- uppnått

* Var positiv
- Gjort mitt bästa här med. För det mesta är jag potitiv, men ibland är det svårt.

* Inte proppa i mig sötsaker när det inte är lördag
*No coment*

* Ta hand om mig själv
- uppnått

* Sköta skolan
- Japp. gick ut med bra betyg. :)

* Våga sätta mig själv först ibland
-
Detta har jag verkligen gjort. Det var varken kul eller lätt. Eller värt det.  

 

För Tibbe:

*Ta vara på all tid tillsammans (är ju inte sagt hur länge jag ska ha honom, LÄNGE hoppas jag)
-
Ja <3
* Inte glömma bort att Tibbe är Tibbe, men att han aldrig menar att vara dum.
- uppnått. En förutsättning när man har en tibbe.

* Få till en bra runda i hoppningen
- Har inte tävlat i år, men på träning har vi fått flera bra rundor :)

* Starta en dressyrtävling
-
Ej uppnått. Men nästa vecka dock

* Ha tålamod med honom
- Gjort mitt bästa. Ibland tappar man tålamodet. Men det har blivit mycket bättre.

* Jobba med honom och inte mot
- uppnått. Jag har lärt mig att lyssna på tibbe.  

 

För Starla

* Få förtroende för varandra
- uppnått
* Lära känna henne
-
uppnått

* Bygga upp muskler och kondition
-
uppnått så långt jag hann
* Hoppa in henne
-
ej uppnått

 

Min ridning:

* Få mjukare hand
- Har väl inte fått så mycket mjukare hand, har aldrig varit hård i handen. Men stabilare. Uppnått.
* Bättre dressyrsits
-
uppnått

* Bättre hoppsits
-
uppnått

* Bättre balans
-
uppnått

* Kunna växla mellan lättsits, djuplättsits och lodrät sits med och utan stidbyglar, samt kunna ta och släppa stidbyglarna i alla gångarter medan jag gör det.
- Har väl inte tränat på detta. ej uppnått 

* Träna ännu mer på att inte titta ner
-
jo, uppnått

*Strecha efter hårda pass
-
ej uppnått

* Träna höfterna, genom att lossa knäet och därmed lyckas komma ner djupare i sadeln
- hade glömt det här, ej uppnått

* Lära mig rida med mer sits och vikthjälper
-
uppnått

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: