Knas dag

Kategori:

Fyfaan vilken dag jag har haft idag.. Vaknade med mensverk och funderade på att stanna hemma, men i sista sekund sprang jag till bussen ändå.

Sen flöt väl dagen på med sol och typ 25 grader varmt. Gjorde ett matteprov som gick piss, ärligt talat, jag börjar få pianik för jag tror inte att jag kommer klara NP i matte...

Sen åkte jag till stallet med dunkande huvudverk och proppade i mig massa mackor. Sen var jag bara allmänt irriterad/ledsen/sur över vissa saker och som vanligt så tag jag alltid ut fel saker på fel personer, så förlåt alla stackars stallkompisar!! </3

Tog in en otroligt skitig ponny från hagen och gav mig ut i skogen. Vi klättrade i mastbavken i galopp.


I skogen i mitt förra stall

Kom tillbaka till stallet och det första jag fick höra var att Helena blivit avkastad av Zeb två gånger och var påväg till akuten..!! Jag blev såklart jätterädd först och trodde att hon hade slagit ihjäl sig, men sen lugnade maja mig och sa att hon "bara" slagit axeln. Asså det är inte hennes dagar det här.. Jag har smsat henne och frågat hur det är med henne, men hon har inte svarat. Jag hoppas att hon är ok iaf <3

´
Zeb den knasiga hästen...

Efter stallat åkte jag coh mamma till Hovs islandshästar och kollade runt. Träffade Sofie som går i min klass där. :)

Sen hem och tvätta så man slipper gå med jeans (inte mina favorit byxor) imorrn.

Dagen har varit väldigt knasig idag alltså... Egentligen bara det med helena som gör dagen knasig på riktigt, men jag har känt mig allmänt nere idag, förösökt hålla god min hela dagen men har ändå gråtit en skvätt, både på skolan och i tibbes man... :/

Hoppas att morgondagen blir bättre..!

Kommentarer

  • josefine m. ridtravaren Bellie säger:

    SV: TYvärr :/ Har köpt mitt hyffsat nyligen då jag oxå varit på jakt länge.. :/ Men de vita pessoat är till salu :>

    2011-05-10 | 06:58:13
    Bloggadress: http://minfux.blogg.se/
  • Lina - Team Hippoteket säger:

    SV: Ja det har vi också haft många dagar nu, men förra helgen var det ett jäkla väder

    2011-05-10 | 08:48:32
    Bloggadress: http://sallberglina.blogg.se/
  • Helena säger:

    jag lever, om än lite sönderslagen.jag är skitless,besviken, ledsen- ja allt. vill inget mer nu, jag överväger att lämna tillbaks hästen då jag inte vill att han ska förstöra mej.kan bli värre nästa gång,, om det nu inte räckte med en axel ur led, + veckan innan ,som gav en rygg som är åt h-vete fortf osv.Jag litar mindre & mindre på hoonom åxå så den kombon blir ändå inge bra. jag som hade så bra förhoppningar om det här,åsså blire bara kattskit av allt..snyft tvivlar åxå såkl.på mig själv, gör jag ngt fel? ja du vet hur tankarna far. idag ska jag iaf. till sj.gymnast & börja träna upp axeln lite.

    kram

    2011-05-10 | 09:17:33
  • Frida säger:

    Du behöver inte vara orolig över att inte klara matten Lovis!! Tänk på det jag sa idag, och försök att lämna så få uppgifter som möjligt tomma. Man kan ju få poäng på att bara ha försökt :) Jag tror du klara det bra jag!

    2011-05-10 | 15:45:59
    Bloggadress: http://litenryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här: