Galet pigg häst

Kategori: Allmänt

idag har jag gjort jordkonst med emma, fanny och ronja. Det var lite långtråkigt, men det funkar! haha

sen åkte jag till stallet och tänkte rida innan det blev mörkt. Och det hann jag! Vi red mellan mastbacken och hovstallet (enda stället där det var relativt mjukt.) och först gick det jättebra, han kändes super. Men det fick han galoppera lite (har inte galopperat ute på över en vecka pga kolmörker, is och sadellöshet) och DÅ blev det krut i ponnyn. Han gjorde även ett halvlamt försök till att försöka gå hem. Men det gick inte så bra, så han gav sig ganska snabbt. Iaf, galoppen. Han studsade, galopperade sidled, fäktade med frambenen och gjorde kosparkar. Han var helt galet pigg haha! Men det var jättekul jag bara skrattade åt honom! Sen skrittade vi runt ridskolan som avskrittning.



Sen väl hemma så gjorde jag och mamma kantarellsoppa, muuums!Nu vänstar jag på att klockan ska bli 7 för då är det VAMPIRE DIARIES!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: