Träningen...

Kategori: Allmänt

...Gick jättebra, över förväntan! Jag var jättenervös när jag red ner hehe...

Skrittade och travade fram själv först och sen red vi på ett lite mindre fyrkanstpår och gjorde en volt på ena kortsidan och i hörnen på motsatta kortsidan flyttade vi runt ínnerskänkeln lite lätt. I galopperbetet fortsatte vi med volten på ena kortsidan, men på den andra kortsidan gjorde vi sluta. Tibbe kändes lite spänd under framridningen, han tog inte stöd på bättet i vänster varv alls idag. Men i höger i traven var han ganska så fin emmelanåt. Galoppen var väl.. Jag vill inte säga katastrofal, men den var nog det xD Han var spänd som en stålfjäder och var fullt inställd på att köra om hästen framför..

Så framridningen gick väl inte så jättebra, men det berodde nog till störst del till att jag var så nervös.

Sen skulle vi börja hoppa, vi skulle göra en egen bana som vi skulle hoppa i trav. Jag fick bara blackout, men kom på en ganska hyffsad bana ändå!

sen hoppade vi lite linjer och lite banor helt enkelt. Inför tävling i helgen för storhästarna. Jag tyckte ändå det var bra för det var inge kompicerade saker vi gjorde, det var skönt för då fick jag inte så mycket press på mig!


Jag har gjort en ful bild här ovan över hur hindren stod. hehe

Jag är jättenöjd med själva hoppningen. Han bjöd på fint, visserligen fick jag driva som en idiot för att han skulle ta i men han tyckte att det var jätteroligt, öronen frammåt hela tiden! Vi kom inte helt fel på hindren heller, ibland lite stort, ibland lite trångt, men inte helknas.

Jag tog med första stoppet oxå på filmen, han var inte berädd på att vi skulle hoppa. Man ser tydligt på filmen när vi blir mer och mer säkra på hindren. Vi hade aldrig hoppat några av de här hindren förut, så jag är verkligen jättenöjd!

Filmen:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: