Åh fina killen :)

Kategori: Allmänt

Idag gick jag och Alix ner till nya banan och trimmade. Jag började med att bara rida på en typ 20m volt i trav och galopp och bara fokusera på vart han hade bogarna genom att växla innåt och utåt ställning. Efter ett tag kände jag att det gav resultat. Det lär ju ta ett tag innan jag känner att jag har koll på hela honom, men det blev bättre mot slutet, plus att han sög tag i bettet väldigt bra efter ett tag. Speciellt galoppen var ohyggliht fin! Efter sist jag trimmade så ville jag inte ens galoppera idag haha, men han galopperade så lungt och samlat. Han kändes stark i vänster i början, men högergaloppen var superfin!

Sen hoppade vi en liten markarbetsövning. Den bestod av 3 små bockar med 18 meter mellan varje. Det blev 6 galoppsprång för Tibbe. Han hoppade jättebra, han tyckte verkligen att det var roligt! Men jag slarvade lite med sitsen, jag ska ju stå i lättsits, men åååhh jag tycker inte jag sitter så bra då, men just därför ska jag ju träna??

iaf så är jag jättenöjd med honom idag! Pussungen min.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: