regn regn regn regn regn och.... Regn!?

Kategori: Allmänt

Det regnar fortfarande :( Dryygt

Sov hos emma inatt. Vi hade kul, fast vi gjorde inte så mycket. vi satt vid datorn, snackade skit, slogs med ett påslakan och blötte ner hela köket :)

Ikväll har jag inget speciellt inpaerat, det regnar som sagt :( Man känner sig inte så motiverad att gå ut då.

Tibbe fick gå i ridhuset idag. Jag gjorde dock ett misstag i stallet: "nää, tibbe behöver ingen martingal idag, han är så snäll så!"

Red tempoväxlingar i galoppen, det är något vi måst träna på. Att öka går superbra, men att få tillbaka honom när han väl har ökat är inte lika lätt :P Så hade jag en bom i mitten av ridhuset som jag tänkte försöka galopp över, men det gick sådär. Hoppade (obs, upphöjd bom) den en gång och efter det var det cirkus. Han slänge upp huvet och drog, boksavligt talat. Haha pinsamt värre, jag som brukar skryta över hur lydig och snäll han har blivit var tvungen att styra in honom i väggen för att få stopp. Och inte bytte han galopp helle r- en enda gång. Så fail var det. Men Tibbe hade jättekul iaf! ;D  Så vi skenade runt i fel galopp och snubblade över den där bommen ett tag, men sen bestämde jag mig för att vi inte fick ut speciellt mycket av det så vi gav oss. Men han är ju söööt iaf!!

Kommentarer

  • Tilda Sjölinder säger:

    Sv: Ja, hon står som isabellskäck. Men om man ska vara korrekt så är hon egentligen isabell sabinoskäck :)



    Ja, det var säkert Lotus du såg!:)



    2012-04-11 | 21:27:38
    Bloggadress: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här: