Tibbe = Duracell kanin

Kategori: Allmänt

Idag red jag på galoppbanan med tibbe. Jag började med att trava ett varv åt varje håll som uppvärmning och för att kolla underlaget. Samanlagt kunde man galoppera typ halva och trava halva. så jag körde lite intervaller.

egentligen ska jag galoppera ett varv, skritta ett halvt osv. Men eftersom underlaget inte tillät det så körde jag två varv på rad med trav och galopp och sen skritt ett halvt varv.

Körde två "vändor" åt varje håll. Så då hade jg alltså samanlagt ridit 10 varv intensivt (framtravning inräknad) plus skrittpauserna och hästen är knappt varm på halsen!?!? Men väldigt pigg och glad. Jag fattar inte hur vältränad han är.. ett varv på den här banan är alltså typ 600 meter. Det är ju visserligen bra, men har GÅR verkligen inte att få trött.
som i fredags. Åker 12 mil till bräcke, hoppar två klasser och åker 12 mil hem igen. men ändå ska han busa och tugga på min jacka sen när jag tar ut honom i hagen. :P Så jäkla skön häst <3

Han kändes glad iaf. och vi blev vääldigt skitiga av att gloppera i leran. sadeln, mina ridbyxor och tibbe ansikte var tom ldeles leriga när vi kom hem..

Imorrn ska vi klättre 20 gånger upp till masten, det kanske tar lite iaf?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: