trött

Kategori: Allmänt

Är trött just nu, men skriver lite kortfattat.

Red tibbe runt kvarsätt, stans töntigaste häst. stannade flera gånger och glodde på saker och var tvungen att övertala honom att han visst kunde gå förbi. Fast en sak som hände idag värmde lite i hjärtat på mig.
 Det var nån som hade gjort en stooor brasa vid diket på vägen. tjock rök blåste ut över vägen så man såg inte riktigt igenom den, precis där röken "bärjade" finns en stig på vänstra sidan mn kan välja att gå upp på- hemmåt. Då två alternativ hade jag. Högersväng genom röken och förbi elden eller gå hem på en mysig stig utan läskig rök. Och tibbe gick efter lite tvekan rakt igenom röken. Hur underbar? Då måte han ju lita på mig liiite. han går näästan genom eld om jag ber honom.

AJa han var fjantig idag, slängde sig hit och dit och hade inte lust att jobba.

sen red jag morris då. kul med ny häst- hon var lat i början, men den vaknade hon till och blev aspigg istället, bockade och taktade och höll på :P rolig iaf. var bara att räta upp sig så slutade hon.

orkar verkligen inte skriva mer nu, godnatt. nu står katten här och vill ha lite kärlek också, inte bara datorn ;)

Kommentarer

  • Fredrika säger:

    det skulle Elton aldrig göra..tror jag ;)



    sv: har du sett de nya klubbschabraken? hur fluffiga och tjocka som helst!

    2012-04-13 | 11:27:15
    Bloggadress: http://fredrikalundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här: