Fina fina duktiga rara kära ponny <3

Kategori: Allmänt

idag när jag kom till stallet och skulle ta in tibbe fanns ingen grimma så jag ledde in honom med grimskaftet runt halsen mendet gick bra det å.
 
sen klippte johanna honom, han hade bomull i öronen men tyckte ändå att det var superläskigt i början och dansade på gången och hotade att trycka in johanna i väggen då och då haha. men på slutet var han riktigt lugn och duktig.
 
sen skulle jag ner till ridhuset men innan så provade jag en liten idé. Sadeln ligger ju inte an på honom bra. så jag har tänkt och tänk och kommit fram till att teoretiskt sätt så borde ju sadeln ligga an bättre om man bygger upp den fram. så jag la en handduk mellan padden och sadeln under framvalvet och red så.
 
i ridhuset. på en gång jag kortade tyglarna kände jag skillnad! mjuk och fin och frammåt, rörde sig med HELA kroppen idag, inte nå jäkla meseri. det är svårt att beskriva, men han var så bra idag! pigg och fin. fast jag red i stora ridhuset ;) jag kände verkligen hur han rörde sig, galoppen var studsig (positivt) och han försökte bocka haha. och traven var underbar, han tog ut steget och jag njöt. när jag samlade ihop galoppen var det en lugn stor galopp.
 
red öven öppnor och slutor och det var också hur bra som helst.
 
avslutade med att prova några språng för mattias på låg höjd. han var pigg och glad, om man tänker på att jag inte har hoppat på nån/några månader.
 
Nu peppar jag hopptränin imorrn kl 9 på morgonen haha. men det ska bli roligt, allt faller på plats känns det som lite :)
 
bästisen <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: