dagen

Kategori: Allmänt

Kan börja med att säga att jag hopptränade igår och det gick helt ok. :) vi har ju inte "hoppat" på hur länge som helst, bara galopperat över bommar. Idag blev det runt hela 60 cm!! 8)

Idag longerade jag. Fick låna helenas inspänningstyglar, men tibbe verkade trivas bättre med sina egna. Nu har jag provat iaf :) Tibbe gick omkull en gång oxå :( Det var inte speciellt halt, vanlig snö liksom och tibbe travade. Så bara halkade han omkull lite diskret på sidan, reste sig upp och fortsatte. lol. Jag blev ju rädd först att han hade gjort illa sig, men det verkar inte som det. hästar tål mer än man tror. Men det är ju faktiskt sånt som händer. han har förmodligen gått omkull flera flera gånger i hagen. Jag har sett han gå omkull 5 gånger :P

I övrigt var han pigg och glad :) Nu har jag tvättat schabrak, benlindor och mina stableboots (snabbandage).

Kommentarer

  • jossan säger:

    SV: Du får ta hjälp av en instruktör! :D Förut så gav jag upp tömkörningen då B bara sprang runt som en galen struts utan att lyssna nånting alls. Men efter vilan nu och flytten så testade jag igen och hon var som en helt annan häst. Riktigt samarbetsvillig :D Så hon hjälper mig att lära mig :D

    2012-01-12 | 21:55:08
    Bloggadress: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här: