dressyrdebuten

Kategori: Tävling

Idag debuterade jag och Tibbe dressyr tillsamans :) L:B2 red vi.

Det var lag-maskerad och jag var tillsammans med emma som var dressyrryttare. jag var hoppryttare. Haha problemet är att om jag ska klä ut mig så blir jag tyo som "in it to win it" men tibbe klara inte av sån mundering! Då äre bättre att klä ut sig lite.

Iaf, på framridningen kändes han mjuk och fin. han har börjat fatta fel galopp i vänster, förmodligen för att jag kommer åt honom. Men i högergaloppen var han finfin. Han var lite lat idag igen. eller asså han är egentligen inte lat, LAT. Men jag tycker att han är lat när jag inte måste hålla in honom. Jag gillar honom bättre när han är lite på lite piggare humör. Men alla har ups and downs, även tibbe. SÅ egentligen kan man väl säga att han var lugn helt enkelt. Fast "valack-trög" lite loj liksom.

Jag jobbade mycket tempoväxlingar. Och vänstergaloppen. Sen blev det min tur...

Tibbe gick in och såg sig nyfiket om. Jag travade runt lite innan, fattade även galopp nån gång. Han blev lite spänd och sådär, tittade lite på staketet. Själva programmet gick bra. lite småmissar här och där och jag satsade inte fullt ut i galoppökningarna, av den enkla anledningen att jag inte får tillbaka honom om jag låter honom springa. Men helheten var bra och jag tycker definitivt att det var godkänt som debut!

58,3% slutade vi på. Komentaren var "Fin uppvisning på trevlig ponny! Försök visa mellangångarterna lite mer."

Är jättenöjd som sagt. Det gick bättre än vad jag väntat mig. Han gjorde allt jag hade förväntat mig och mer därtill, min fina pojke. Han Tuggade även sönder en bit av mitt protokoll! haha

Såhär såg vi ut idag: (lånade bilden av Emma i smyg)

 

Fina tibebus. Min bästa vän kommer du förbli för ingen har så kul som vi. Så sant så sant.

BTW FILM KOMMER!

Kommentarer

  • josefine m. ridtravaren Bellie säger:

    Kul! Grattis till debuten :)

    2012-01-07 | 21:34:37
    Bloggadress: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här: