sadelprovning

Kategori: Allmänt

idag var det sadelprovning. det var det absolut drygaste jag gjort. tibbe höll nog med. jag kom halv 12 till sidhuset, som jag och utprovaren kommit överens om. kl 1 hade jag inte fått prova än... jag kunde dessutom inte köpa sadeln idag eftersom man måste ha målsmans underskrift om man är omyndig. så mamma skulle prata med henne ikväll så får vi se.

jag och tibbe galopperade fort upp för backen bakom ridhuset sen iaf. för kul skull. jag med sadelgjorden i ena handen och tyglarna i andra medan tibbe hoppade åt olika håll för att undvika att bli anfallen av stenar osv. perfect match <3

jag lagade tibbes innetäcke och hans svart/röda utetäcke oxå. sydde ihop hål. känner mig duktig. sen gick jag till bussen och kallare än satan var det. jag hann precis till bussen oxå sprang ut över vägen (dumt gjot, jag vet) och hann precis. tur man är snabb annars vore man platt som en pannkaka nu.

nu vill jag ha godis godis godis!!!!!! Tror jag ska gå ner på ica... stänger kl 9. vill ha chocklad eller nåt. men då får jag lov att inte äta godis imorrn eller i helgen. japp. så får det bli.

på lör är der dressyrdebut för mig och tibbe.
Vi ska rida en L:B2. Jag måste åka till stallet kl 6 på morgonen. dryyygt -.-

Just det. Efter många om och men så har jag fått klart för mig. Tibbe behöver svanskappa. För alltid. Lite surt, jag tycker personlige inte att det är det snyggaste i världen. Men behöver han det så är det klart att han ska ha det. Vi kom fram till att välvda revben + överbyggd bak + rak rygg + ingen manke = svanskappa.

Kommentarer

  • emma säger:

    "jag med sadelgjorden i ena handen och tyglarna i andra medan tibbe hoppade åt olika håll för att undvika att bli anfallen av stenar osv. perfect match <3"



    Hahahah :D så rolig syn jag fick nu :')

    2012-01-05 | 20:41:11
    Bloggadress: http://emmanyyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: