dagen

Kategori: Allmänt

idag har jag kollat på tävlng igen dock inte lika mycket. började med att gå ner med lotta och hälge för att se på alex. när hon hade hoppat gck jag upp till stallet igen och mockade och fixade mat åt tibbe.

daens fail: Jag hade packat en fullproppad sopsäck med hö som jag bar mot hagen (svintung) och när jag har kommit lite mer än halvvägs så öppnar elin dörren och säger: Men lovis dom fick ju en ny bal igår? Så jag fick släpa tillbaka den där svintunga hösäcken.. kuuuuul!

iaf, sen red jag ut med camilla och morris. Morris är så sjuuukt fin. henne skulle jag verkligen vilja få prova nån gång. Hon verkar va min typ av häst. Vi travade hela mellanvägen. Tibbe kändes riktigt trevlig stundtals. han är faktiskt inte så hemsk med hack. fast när jag ska trimma vill jag nog ha bett. Svårt att plocka upp dom i formen med hack. vi provade även en galopp och jag hade kontrol ett tag, men sen sparkade han sig loss. men det blir ju bättre, han ramlade inte ner i nåt dike iaf :)

ser framemot imorrn då ska jag rida ett riktigt mördarpass i ridhuset. det är bra skönt ibland!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: