MASSOR av grejer...

Kategori: Allmänt

idag så kom anette tibbe förra ägare (konstigt att säga förra..) med lite grejer åt honom samtidigt som hon hämtade sadelgjord, stigläder och stigbyglarna som hörde till hans förra sadel.

Jag ska se om jag kommer ihåg allt jag fick idag:
* Stalltäcke
*Sommartäcke
*svettäcke
*fleecetäcke
* Ländtäcke
* 1 elizabeth greenwood schabrak (looove, jättefint)
* 1 helt vanligt ljusblått schabrak
* ludd till longergjord
* 2 grimmor + ett grimskaft
* 1 nosgrimma
* martingal
* stigläder
* Tolksele (muuuums)
* senskydd
* Transportskydd
* 2 olika sortes sadelpaddar
* nummerlapp
* 2-delat bett med parerstänger
* marinblå benlindor
* marinblå huva med ljusblå/silver passpoal (har ett matchande schabrak)
* halsförlängare
(kan ha glömt nåt)

Och eftersom hon hämtade stiglädren och sadelgjorden så var ju jag tvungen att åka och köpa nytt. (ooohnej)

Så jag kom hem med detta från hööks:


Hopplatta med fina vita sömmar som matchar sadeln ;)









Nylonförstärkta stigläder i kalvskinn som inte töjer sig.

Som grädde på moset så hade carro haft utrensning bland sin saker så då fick jag (hon hade lämnat en påse som som det stod bortskänkes på) ett marinblått lami-cell schabrak som det dock står kings hästsport på (men det kan man kanske sprätta bort) och ett vitt eskadron schabrak med equeen ingraverat (det kan jag leva med) och även 4 paddar.

så nu beöver jag i princip ALDRIG mer köpa några saker igen xD




Kommentarer


Kommentera inlägget här: