skoning och ridpass nummer 1

Kategori: Allmänt

imorse kom hovslagaren kl 10, så tibbe fick finfina fossingar och snösulorna åkte av. härlig känsla!

sen red jag, på novabettet som jag sa att jag skulle. tog av bettplattor och nosgrimma. och det gick bättre, faktiskt. red över bron och ett varv på galoppbanan. sen red jag till kvarsättsvägen och nedre tillbaka.

jag ver stenhård och konsekvent på lynaden idag. jag måste det när han inte lyssnar. stop var stop och fram var fram i princip. inget emellan. han tyckte såklart att jag var ite jobbig ibland, men det var ju ömsesidigt ;)

red ett lungnare pass för jag och alex skulle egentligen ner till sidhuset och hoppa ikväll. men hon smsade nyss och sa att hon inte kan. så jag får typ gå ner själv och hitta på nåt. för jag vill hoppa två gånger innan sön och på ons eller tors ska mattias hjälpa mig (tror jag). det blir så mycket hoppning och ridhus .

aja. jag måste ändå tilbaka för jag packade inget hö eftersom jag trodde jag skulle rida sen igen. shit happens i guess.

Kommentarer

  • STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan säger:

    söt :)

    2012-03-19 | 11:07:51
    Bloggadress: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här: