-

Kategori: Allmänt

Idag efter ridningen så ställde jag som vanligt Tibbe på gången och skulle ta av honom tränset. Och på en gång jag dragit av tränset från huvudet på honom så plöjer han över mig och går iväg!?!?

Tibbes stall är som två delar, lilla och stora stallet. Och mellan dom delarna är kasa, som är ett "rum" med halvruttna träplankor över själva kasa, några meter ner. Och vi har dörrar in från kasa, som är öppna på sommarhalvåret. Den här dörren var självklart öppen nu..

Jag försöker ta tag i sadeln och stoppa honom, eftersom jag vet att kasa är öppet. Men han träner ut mig i väggen och går med målmedvetna steg rätt upp på rampen till kasarummet. Jag blir livrädd såklart och skriker "TIBBE NEEEEJ!!!" och då stannar han förvånat upp i en halv sekund så jag hinner fram och stoppar honom.

Det här kanske inte låter så farligt. Men hade han gått ut på kasa så hade jag kanske inte haft nån häst längre. Eller så hade jag definitivt haft en svårt skadad häst. allt detta hände på kanske 10 sekunder, och efteråt måste jag ha varit rätt chockad för jag stod och tokskakade och visste inte riktigt hur jag skulle reagera.

Helt seriöst. Jag mår illa när jag tänker på hur det där hade kunnat gå, men DEN HÄR GÅNGEN hände ingenting. Men jag känner tibbe, han tänkte gå ut där. Jag vet inte varför han bestämde sig för att mejja ner mig och gå ut där!? Men nu skärps nogrannheten från min sida 150% iaf. 

Usch. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: