Dagens ridning

Kategori: Allmänt

Kan ju börja med att säga att jag är sjuuukt tröött. haha.

idag red jag i paddocken med moa. jag tänkte hoppa så jag hade byggt fram lite skojjiga grejer. men näää då kommer självklart ridskolan så det var bara att akta på sig. I den andra paddocken fanns det EN bom, så det lev till att träna galoppombyten. Tibbe var sjukt pigg idag och ofokuserad. Så han tittade på allt och inget och skyggade för spöken här och där. Och jag had einte riktigt tålamodet med det idag så jag blev lite irriterad (och sen irriterad på att jag blev irriterad..). I början flasde han bara över bommen  och sprang på den. hoppade stort/litet, bröt av osv. Det är ju självklart delvis mitt fel men det är inte så lätt med honom när han är pigg men lat. för då lägger han gasen i botten, men om du tänker minsta bakåt så bryter han av, så det finns inget mittemellan. Spring helt enkelt. Och så är alltid tibbe, därför börjar jag varje pass med att låta honom galoppera av sig lite energi, men idag kände jag mig mest förvirrad, planlös så det funkade inte så bra.

Men iaf. Efter 40 min av spring och nonchalans så började han slappna av och göra dom där jäkla byterna. och efter kanske ca 13 BRA byten så nöjde jag mig. Vitigt att han lär sig vad som förväntas av honom, därför kan jag inte ha mer dåligt än bra för då lär han sig det dåliga, det har mattias sagt haha :P

men min prupp. han fick bada efteråt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: