dagens ridning

Kategori: Allmänt

Tibbe- Hoppade på nya banan i regnet med alex och tibbe. han var inte jättebelåten med underlaget (mer vatten än grus) så han var lite seg. hoppningen började därför lite fail. skulle hoppa en linje kryss-kryss. första gick helt ok och då tänkte ag "åh jag tar nästa på en gång". Så jg vände upp lite konstigt och såg ingen distans så jag tog inget beslut. Så tibbe backade av och drog i handbromsen. Så jag ramlade av (a) haha. Men det gick bra,jag landade på fötterna (skills). SÅ jag hoppade upp igen och red på. tibbe stannade igen men nästa gång kom jag i trav och efte det gic det bra. hoppade lite linjer idag, småhinder. fick driva på rätt mycket emellanåt men han hoppade många fina språng :) Körde galoppombyten i slutet och han bytte typ 17 av 20 gånger. :) Super för att va första gången han gör det!

Morris- Red ner till ny banan med henne oxå, fast för trimm. hon var laaat så jag jobbade mest på att rulla på och hålla fram henne. sen galopperade vi två gånger upp för ivarsbacken och DET var skojj. hon bjöd på alla möjliga hopp och skutt, gullan <3.

Så nu är jag alltså skyldig alex och Lotta en tårta ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: