Trevlig dag

Kategori: Allmänt

idag åkte jag på stan med tova efter skolan. vi kollade på avslutningskläder och föll såklart för samma klänning ;)

Sen åkte jag till frissan och färgade och klippte mig. Blev inte jätteskillnad, men vi fräschade upp grundtonen och la i ljusa slingor. Kommer lägga i mer ljust senare, men det är bättre för håret med mjuk övergång.

Sen åkte jag till stallet, och möttes av en mindre trevlig syn. Min lilla ponny har blivit mobbad av hälge och/eller gadd. Så han har stora bitmärken över hela rumpan och ryggen, det ser ut som om han har blivit piskad eller nåt. Och ont hade han, han rörde sig inte helt ok, vilket såklart är förståeligt. Så han fick vila, dels pga det och för att klockan var typ halv 10. Men jag tvättde och sprayade och tog på salva så flugorna inte ska va på så mycket imorrn. Stackars liten :( Hoppas han är piggare imorrn </3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: