Andra ridpasset på boriz

Kategori: Allmänt

Igår red jag i paddocken med honom, första passet sen flytten till hällomstallet. Där var han lugn och snäll. Idag red jag ut med ingela. Han var på helspänn till en början och blev dessutom rädd för en lastbil som dök upp från ingenstans bakom oss. Inte lätt att va liten ;) vatten var ingen hit heller. Jag har rivsåt över hela armarna nu bara för att han gick världens omvägar för att slippa blöta net sina kungliga hovar.

Over all så kan jag bara säg. I loooove the horse. Jag är så himla peppad på att komma igång nu och lära känna honom på riktigt. Det känns att det blir en utmaning, storhäst, länge sen jag jobbade med en unghäst. Dessutom så räknas han nog mer som 4 än 6 erfarenhets/utbildningsmässigt. Men potensilen finns där!

Nä, peppad är förnamnet. Challenge accepted!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: