hm...

Kategori: Allmänt

sitter och tänker. Lite oseriöst sådär. Men alltså. Medryttare. Jag vill inte ha någon medryttare, jag vill sköta tibbe själv för att han fungerar bäst då och jag litar inte på nån annan faktiskt. inte på tibbe heller för den delen. Men alltså.. jag är snart 18 år. Jag vill göra annat än att vara i stallet varje dag efter skolan. men samtidigt så älskar jag att vara i stallet, pyssla med min fina ponny och bråka på honom. Då skulle ju en medryttare vara perfekt. Om det inte vore för att:
1. Han är inte trafiksäker. Där jag står nu möter man GARANTERAT minst tio personbilar/ridtur,och även tyngre trafik som lastbilar och bussar. Jag känner mig definitivt inte bekväm med att låta någon annan rida ut på tibe bland sånt. 
2. Han är en enmanshäst. Tibbe hr aldrig fungerat med andra ryttare. han har väldigt svårt att anpassa sig efter ryttarens singnaler och blir förvirrad när någon säger åt honom att göra saker på ett annat sätt en mattes regler. Stackarn..
3. Jag VILL inte att nån annan än jag och mamma håller på med honom. Jag skaffade häst för att jag ville ha en häst, inte för att någon annan skulle ta hand om honom.
 
Det absolut enda positiva är ju att jag kan få mer tid på vardagar till att göra annat.
 
Men- Då kommer jag till nästa grej. Behöver jag verkligen hjälp då? På måndagar fixar jag på morgonen, så måndag em har jag oftast fri. på onsdagar kan jag fixa på morgonen om jag har planerat in något på em. Så då har jag iaf två vardagar/vecka "fri". Och om jag skaffade en medryttarem när skulle den få rida? två varddagar. förmodligen mån och ons eller ons och fre. Så?? Do i even have a problem? Näää.
 
Dessutom är det snart sommar, och är det något man har då så är det tid. och är det något man vill då så är det att rida på tibbe. (tro mig, du vill oxå) Då vill jag ju INTE dela min bebis med någon.
 
Och på en gång det blir ljusare på kvällarna så kommer jag vilja åka till stallet på em. 
 
Jag tror att jag har blivit lurad av vintern. För det är den här tunga vinterperioden som det inte är nå kul. 
 
Om jag dessutom kunde få mamma att hjälpa mig en dag i veckan, när han ska vila. Då kan jag ju VERKLIGEN inte behöva någon hjälp. 
 
Somsagt. kvällstankar. vet inte vad jag vile få ut av det, men kände för att skriva av mig lite. 
 
Jag tror även att om någon jävel vill köpa min sadel så skulle livet lösa sig :P
 
Godnatt :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: