Update från lisa simpson

Kategori: Allmänt

Pappa har döpt båten till lisa simpson, för den är gul. Period. :)

Idag var ett litet äventyr. Igår blev det stiltje så vi guppade i 0.6 knop i flera timmar, vilket gjorde att vi tillslut fick ta motor in till skagshamn vilket gjorde att vi inte tog oss till trysunda som vi tänkt oss och to slut på hälften av bensinen. Så idag seglade vi till ulvön för att tanka men sånlart var deras tankar inte igång. Men ett toalettbesök fick jag iaf (man lär sig uppskatta det lilla efter att ha använt båttoan, huvva...) justja, vi hittade inte in dit först, vi missbedömde kursen så det tog typ en och en halv timme länre tid.

Så det blev en omväg. För att spara tid så lagade vi mat i båten mitt på bottenhavet. Vid det. Här laget hade det blåst upp bra så vågorna var ca en meter höga. Pappa glömde dock stänga av lågan u köket innan han ställde in det i skåpet igen så det började brinna i taket hehe... Så nu är det ett fint hål där.

När vi kom till bönhamn så fick jag en tour av pappa (han var här mycket på somrarna.) och sen visade det sig att det kosstade 130 spänn att sova över, fine. Sen var servicehuset låst med kod och numret vi hänvisades till ledde bara till en telefonsvarare. Jag och pappa var less och tänkte inte betala. Jag hade dessutom sett fram emot att duscha. Sen kom det några damer och gav oss en kod, jag blev glad, men när jag ska slå på duschen kommer det inget vatten?! Jaha, då visar det sig att det kostar fem kronor var 4e min. Seriously tänkte ja och duschade håret i Handfatet. Det tog en stund och var bökigt men så fick det bli.

Vi träffade en jätterolig tysk här i hamnen som seglade från tyskland den 1a maj och är påväg nårrut. Coolt :) annars är det jätteksönt att va ute på havet. Borta från civilisationen liksom.

Nu sitter jag i båten och myser. Snart ska vi sova och imorrn siktar vi på att komma fram till härnösand.

Pus och kram skumbanan, ses nån gång :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: