Nasdaq 19/5

Kategori: Allmänt

Egentligen skulle jag ha jobbar med bogarna idag, men det visade sig att det var vänster bak som han behövde jobba med idag! 
 
Jag försökte mig på några steg diagonala slutor. För höger skänkel gick det okej att få med baken, men då fick jag passa så att han inte ramlade undan för skänkeln för mycket, att han faktiskt gjorde det ordentligt. För vänster skänkel ville han smita med bogen, och det som är bra med sluor är att han inte kan göra en sluta om bogen inte är på plats. Det märkte han såklart och försökte ett alldeles egenpåhittat 3-stegsprogram för att komma undan:
1. Istället för att flytta åt  höger så flyttar man helt enkelt vänster, lovis kanske inte märker att jag går åt fel håll!?
2. Det funkade inte, då försöker jag förböja mig åt vänster och smiter med bogen!
3. Funkade inte heller. Då står jag still!
 
Så gjorde han VARJE gång i samma ordning haha. Dålig fantasi ja ;) Men jag fick till några steg, och det är ju trots allt det som räknas nu i början. 
 
Jag gjorde mest slutor idag, eftersom han "bråkade". Gav mig när jag var nöjd och avslutade med bara några halter för att han skulle tänka på nåt annat än de jobbiga slutorna i slutet. 
 
I övrigt så kändes ha pigg och mjuk, trots att han gick lopp dagen före (kom tvåa, duktig!). 
 
Nu har jag märkt att både vänster bar och höger bog (vanlig kombo) spökar. Så jag jobbar på med det! Pratade med Henna om att man skulle ta och fixa några bommar han kan traksa över, för att få lyfta lite extra och jobba med ryggen (en av anledningaren för att jag rider honom är att han ska muskla sig mer på överlinjen). Henna tycker även att han ser så lugn och fin ut i hagen nu så han tycker jag ska ge mig ut i skogen nån helg :) Skoj. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: