Nasdaq 7/5

Kategori: Allmänt

Red ca 20 min i skritt i hagen.
 
Jobbade först med att han skulle följa fyrkanten och i hörnen vända RUNT min skänkel istället för att lägga sig på den och "välta inåt". gjorde det i båda varvan. Han la sig lite på högerbogen vilket gjorde att han i höger varv föll innåt mot skänkeln och i vänstra varvet istället lutade sig mot staketet. Detta korrigerade jag genom att försöka få honom att i höger varv gå undan för innerskänkeln samtidigt som jag ledde utåt med yttertygeln. I vänster varv hade jag lite rakare yttersida och var noga med att verkligen "leda" in framdelen runt skänkeln. 
 
Sedan utökade jag med att lägga en volt i två hörn/varv. Detta för att stämma av att han förstod hjälperna även när han inte hade staketet till stöd. I höger varv gick det ganska bra, när han la sig på skänkeln gick det hyffsat att trycka ut honom. I vänstervarvet har han svårare, så jag gjorde samma sak där som förut, rakare yttersida och stadig ytterskänkel. 
 
Överlag så kändes han väldigt lugn och "openminded" idag. Han tog till sig det jag bad honom utan att tjaffsa. Några gånger blev det missförstånd och då stannade han och väntade på instruktioner istället för att bråka. 
 
En skillnad från sist är att han förstod mina korrigeringar bättre coh jag kände flera gånger att han flyttade undan från skänkeln ordentligt. 
 
 
Nästa gång:
Fortsätta jobba med volterna i hörnen. Börja introducera skänkelvikningar mer om han känns redo/på humör. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: