Nasse 11/5

Kategori: Nasdaq

 
Jag fortsatte med volterna från förra gången ohc det märktes lite skillnad. Jag tyckte att han tog skänklarna bättre när jag formade honom runt. I vänstervarvet stack han fortfarande iväg med yttersidan men jag tyckte ändå att jag kunde parera det lite bättre än förra gången stundtals. Efter att ha ridit volterna att tag så började jag försöka flytta för skänkeln. Red på fyrkanten och flyttade honom bara 2-3 steg skänkelvikning mot mitten. Han tar båda skänklarna, men han flyttar bättre från högerskänkeln än för vänster. För vänster skänkel så sticker bogen iväg ibland istället för att baken flyttas. Men för höger så flyttar han baken. 
 
Avslutningsvis så gjorde vi några halter och jag försökte få honom att hålla ihop kroppen bättre. Det gick över förväntan. I igångsättningarna försökte han slå sig fri ibland. 
 
Hanna tog kort, vilket var bra för då fick jag lite bekräftelse av det jag känner på ryggen. Det jag främst la märke till är att jag vill att han ska komma längre in under sig med bakbenen både i halter och annars. men det kommer! 
 
Nästa gång: Fortsätt med skänkelvikning och halter. Börja introducera framdelsvändningar´. då ser jag om han förstår att han ska flytta undan med baken. och det är mjukgörande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: