My new happiness

Kategori: Allmänt

Okej, jag ska verkligen ge detta en chans :D

Hela den här kvällen har jag tänkt... och bearbetat mig själv och mina olika känslor och kommit fram till:
Vafan, jag har INGEN anledning att sura! Varför då? Enda punkten som tillåter mig att sura är skolan. Och det är MITT fel att jag är i den sitsen jag är. Så den smällen får jag ta. Gör man inte läxan i tid så blir det stressigt, får jag då ångest över stressen så är det ju mitt fel, ingen annans.

Jag har måååånga miljoner bra anledningar att må bra. Jag har en familj som lever och har hälsan, ett hem, mat på bordet, underbara djur, kompisar, rent vatten i kran, rena kläder, hälsan, fred i landet, möjligheten att gå i skola osv.

Det borde ju vara typ brotsligt att gå och deppa när livet leker? Det gäller bara att välja vad man vill lägga energin på. Och det är INTE dom TVÅ dåliga sakerna som tynger mig: Skolan & falska vänner.

Så från och med nu så ska jag skita i alla idioter, dom är inte VÄRDA att tänka på. Och om det blir så att jag kommer på mig själv med att sitta och deppa, jamen då ska jag påminna mig själv om hur bra jag har det, och ge mig själv anledningar till att se positiva saker.

Man lever en gång, hur vill DU leva ditt liv? Vill du lägga ditt liv på onödiga känslor som ångest, stress, deprission osv, eller vill du lägga den på skratt, kärlek och glädje?

Det är ditt val, du mår som du tillåter dig själv att må. Hjärnan bestämmer hur du mår och om du tillåter dig själv att må dåligt så kommer du göra det. Men om du däremot tillåter dig själv att ha kul och må bra, guess what? Då kommer du GÖRA det! :D

Så från och med ikväll så ska jag leva mitt liv genom positiva saker! :D

Kommentarer

  • Anna säger:

    Hej

    Bra tänkt. Låt inte andra förstöra för dig, strunta i dom och gå vidare!

    2011-04-27 | 10:21:38
  • Helena säger:

    Du är klok du! jättefint kort på dig föresten=)

    2011-04-27 | 12:31:39
  • Lovis säger:

    SV till Anna & Helena: tack Tack :D

    2011-04-27 | 18:46:03
    Bloggadress: http://lovisakerstroms.blogg.se/
  • Carro säger:

    vilket bra tänk, det ska jag lägga in i min hjärna åxå! Har problem med ångest och depressioner periodvis, men ska försöka tänka på detta innan det börjar gå utför nästa gång :)

    2011-04-29 | 13:41:59
    Bloggadress: http://sartorius.blogg.se/

Kommentera inlägget här: