Med dig är jag mig själv

Kategori: Allmänt

Håller ju på att rida igång tibbe nu efter sommarvilan. I förrgår skrittade vi, igår red vi ut lite jogging alla gångarter och idag red jag först ut med maja för vi tänkte bada i ån men det var för mycket vatten :( Sen gick jag och helena ner och trimmade lite i paddocken.

Igår var hela ridturen en stor dragkamp så idag fokuserade jag bara på lydnad. Jag började med att göra halt var 5e steg i skritten, först utan krav på formen eller så. När jag tyckte att det funkade plockade jag ihop honom lite och gjorde samma sak. Och sen gick jag lite smått över i trav. WOW vilken härlig trav han hade idag. Han har ju inte riktigt kännts som sig själv den senaste tiden, varit ovillig och så. Men idag var han bara så jäkla fin. Helt avspänd och sökte sig neråt. Jag SLÄPPTE tyglarna och han bar upp sig helt själv. Spände han till lite så gav jag honom mer tygel och då slappnade han av och sökte sig neråt på en gång. Flera gånger blev det missar för att jag råkade komma åt i munnen på honom och han trodde att han skulle sakta av. Ibland är sånna missar för härliga <3

Hm.. Det går alltid bra när jag trimmar med Helena? :)

Håller på att se på en film, så det får räcka såhär :)

Kommentarer

  • Tova säger:

    Skrev fel XDXD



    Ni är ju så fina tsm <3 Säger ju att du har gjort ett bra jobb med han! =D

    2011-07-14 | 08:54:18
    Bloggadress: http://kazince.blogg.se/
  • Helena säger:

    Vi kanske har bra feeling tillsammans helt enkelt..;)

    2011-07-14 | 11:27:25

Kommentera inlägget här: