dagens ridning

Kategori: Allmänt

red ner till galoppbanan och galopperade två varv nån stop i båda varven. Eller i vänster varv blev det ett litet stopp för tibbe fick syn på en liiiivvsfarlig hund. han kändes jättefin idag! Som vanligt igen! mjuk och följsam bara yummy! Märkte verkligen en stor skillnad när jag bytte nosgrimma. Att en nosgrimma ens gör så mycket? :)

Efter det tänkte jag skritta nedre hem, men jag och tibbe är överens om att skritta är överskattat så vi galopperade hela nedre + ivarsbacken i stället :P



Sen travade jag av till hovstallet och å tänkte jag skritta förbi kossorna bara som träning eftersom tibbe inte gillar att gå där. Men det tyckte inte han var en bra idé. Efter några försök så ledde jag honom förbi istället, det är ett DUMT ställe att ta upp en kamp med hästen där, ståltråd på båda sidorna och en smal smal väg. då gick det iaf.

Tänkte gå tillbaka på en gång, men eftersom tibbe redan var stressad då så skulle det inte bli träning för honom för då kopplar han ju stress med korna. Egentligen är han inte rädd för själva kon han gillar bara inte när dom muar på honom... xD

Iaf så tyckte jag att det var lika bra att rida minkvägen (alltså grusvägen, inte hela vägen.) fram och tillbaka, den är inte så lång. Tränade galoppfattningar från skritt vilket gick över mig förväntan! De första fattningarna slarvade han med slängtrav innan, då sa jat åt honom med spöt och efter det skärpte han till sig och fick till några helt fantastiska fattningar!! Jag älskar att träna fattningar med tibbe han blir så taggad! Så fort jag släpper på tyglarna fattar han galopp och så blir han frustrerad då jag ber honom vänta och börjar studsa :P

Tillbaka i stallet insåg jag att jag ridit i ca 1h 40min. Maja och Linn fick rida ett varv runt stallet var. Tibbe är så snäll med dom, änglaponnyn! Dom borstade honom åt mig tihi :D



Fick beröm över Tibbe av Mattias (haha stolt chey.se) han gick förbi och så stannade han upp och utbrast: Men! Vad fin han är i kroppen! Inte tjock alls..!

Då blir man ju glad iaf :D





Kommentarer


Kommentera inlägget här: