Inget är nytt under solen

Kategori: Allmänt

Imorse ringde klockan halv 6, så det var bara att masa sig upp... Släppte ut hästarna och fikade varm chocklad och ostmacka i stallet efteråt, myyyys! Sen red jag ner till travbanan med tibbe, barbacka då.. han var skiiitfin! Tror aldrig han har vart så fin barbacka i skogen.. Det är nästan hemskt viklen skillnad det är på honom när sadeln togs av... :/ Men huvudsaken är att han inte behöver ha den på sig igen!

Sen gick jag ner till ridskolan och höll emma sällskap på framhoppningen i typ 2 timmar :O Fast hon stod där i typ 5-6 timmar så det är lungt :P Sen så kom hon på att hon skulle rida mirre, så jag följde med henne hem och så såg vi på tv, satt vid datorn osv. Jag lärde mig namnen på hennes hundar (stolt chey).

Sen gick vi ut till stallet då, mirre var fin som vanligt. ;) Så fick jag låna en häst oxå! ett stooort varmblod (stort enligt mig) som jag fortfarand inte kan komma ihåg namnet på. Men han var supersnäll, vi skrittade, travade lite oxå. Myspys häst, så jag kan väl offra mig fler gånger när jag är hos emma (a). Vi hälsade på tommie oxå, hihi han är töt. Sen åt vi middag, började kolla på Eragon, men sen kom mamma.

Vi åkte till Tibbe, för nån (läs vera) har tuggat/sparkat lös en planka mellan tibbe och veras box så det var ett stort mellanrum mellan= skaderisk. Så jag var tvungen att laga det. Vill inte ens tänka på vad som kan hända om nån av dom skulle fastna där... :(

Aja nu är jag hemma iaf, pch äter upp gårdagens godis (hade köttbullskväll med fanny, emma och ronja.)

Oj, vad långt det blev känner jag, men det är lungt! haha

Kommentarer

  • Helena säger:

    Var det Gradde du fick låna?

    2011-10-23 | 21:12:39
  • Tova säger:

    >.<



    Tack för att du fixade plankan, kan ju gå riktigt illa med ett hål i väggen...

    2011-10-23 | 23:06:58
    Bloggadress: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här: