Tack <3

Kategori: Allmänt

Måste få börja med att säga tack till alla som har försökt hjälpa mig med valet med Starla. Känns skönt att veta att jag har så snälla och omtänksamma vänner runt mig som jag kan räkna med <3

Men speciellt så måste jag få lyfta fram Starlas Matte, christina. Hon är en sån snäll människa. Så ödmjuk och ja, alla bra ord man kan säga om en människa. Nu ikväll så bröt jag ihop-igen. Och mamma försökte såklart lösa det och ringde till christina. Dom måste åka kl 10, och maggan kommer kl 12. Så lösningen är att jag skjuter fram sadel grejset. För jag SKA träffa starla. Och jag kände mig säkrare än någonsin när jag pratade med christina.

Mamma ringde ju somsagt. Sen skulle jag ta luren och bara säga att jag hade bestämt mig för att följa med. Kände redan då att gråten var på G.

Jag sa något i stil med att jag följer med, att jag helt enkelt inte kan avstå för jag saknar henne så mycket. Då sa christina att hon och henna vill så gärna att jag ska följa med och att dom tycker det är så roligt och betryggande att jag känner så starkt för henne. Och när nån säger så snälla saker till en när man redan hänger på kanten... Jag började stortjuta i telefonen och berättade för henne om att jag fortfarande gråter på kvällarna och att jag ångrar mig så mycket och hur mycket jag tycker om henne.. Då säger christina: Starla kommer alltid finnas kvar för dig. Om du vill ha henne så får du henne, så kommer det alltid att vara.

vi pratade om hur speciellt starla är och allt sånt. Det kändes så himla skönt att lyfta bort det från mig. Jag har burit på det så lägne, visst har jag pratat med kompisar om det (och en kurator, men vi kom in på ett sidospår :P) men att säga det till christina som verkligen förstår vad jag menar när det gäller starla. Det kändes så obeskrivligt skönt.

Jag kan inte vara nog tacksam över att jag har fått chansen att lära känna så underbara människoa, christina är bara en av dom, men nog så viktig och hon vet det inte ens själv. Så tack. Tack för att ni finns. <3

Kommentarer

  • Fredrika säger:

    Är Starla en häst som du har tagit hand om tidigare? Det visste jag ingenting om o.O



    SV: Varför säljer du inte din väst och köper en bekväm? Du har ju ingenting att vinna på att inte använda västen för att den är obekväm

    Fast iof är det lite svårt att börja rida med när man är van med utan...

    2012-05-11 | 20:35:10
    Bloggadress: http://fredrikalundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här: