full rulle hela dagen

Kategori: Allmänt

Idag har det vart fullt upp hela dagen!

Åkte till stallet vid 11 och efter det har jag gjort detta:

*Mockat åt Boye & Tibbe
*Packat mat + Fyllt vatten åt B & T
*Ridit både B & T i ca 1 timme var ordentligt
*Smörjt boyes sadel + träns
*Smörjt tibbes Sadel, träns o martingal
*Ställt i ordning tibbes saker i lilla sadelkammaren
*Duschat T & B
*Provat Tovas sadel på tibbe

ujuj. Är lite mör nu känner jag. kom hem strax efter 9.

Aja, Tibbe och jag + Maja & Zalle gick till galoppbanan idag igen. Tibbe kändes om möjligt ÄNNU finare idag!1 ååååh han känns så fin och fräsh efter att Anders kollat igenom honom <3 inget sitter fast, han jobbar verkligen igenom hela kroppen och tar ut steget på ett helt annat sätt. Kan växla tempo hur lätt som helst på honom oxå, helt underbart..! Iaf så var vi ute ca 1 timme. Tibbe gick först över bron på väg hem, hans små öron stod rätt ut när han gick över ;)


saknar min prinsessa :( <3

Boye och jag skulle egentligen bort till mink, men vi var på galopp humör båda två så vi busade lite i skogen runt masten och så istället. Boye tyckte det var skitkul och studsade och gjorde diverse egenuppfunna rörelser. Efter ett tag lugnade han sig iaf och då avslutade vi med lite ordentliga galoppfattningar och trav.



Ducshade båda efter ridningen då det var typ 20 grader och stekande sol! (<3)

Jaaa, nu ska jag försöka vara lite social på andra bloggen oxå :P

//Lovis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: