Igår

Kategori: Allmänt

Igår var det maskerad på skolan. Typ hela min klass var Hippies! Vi vann pris för bästa grupp, så vi fick ett påskägg.

Ja, efter skolan åkte ja hem och såg på tv ett tag, sen snörade jag på mig skorna och sprang ut på en joggingtur! Testade att springa den längre slingan idag (som inte är så lång men ändå) och tro det eller ej, jag klarade den! :D Så helt kass kondis har jag inte.

Okej så mina slingor skriver jag upp här:

Luleå/sticksjön: 2 km
Runt sticksjön: 1 km
Luleå/huli/sticksjön: 3,2 km
Eljusspåret: 4,4 km

Jaa mitt mål är att springa eljusspåret nån stop i sommar. :P

Aja back to subject.

Framåt kvällen blev jag skitsur över det där med sadeln. SÅ jag ringde anette som tyckte att jag skulle försöka hitta en likadan sadel fast vidare. Så jag började leta.

Sen cyklade jag till stallet för att kunna ta kort på den (snyft!) och då träffade jag BTW! Mätte avståndet till stallet från mig nyss. 5,2 km är det. Så i sommar kommer jag cykla 1,4 mil :D Linnéa och bad henne kolla. Hon tyckte inte den låg så hemskt så hon tyckte jag skulle prova rida i den. Så vi stack ut på en tur på ca 1 timme.

Tibbe kändes sååååå fin! Han jobbade lika bra på hemvägen som bort och DET är ovanligt! :D Han brukar bli så stark på hemvägen så jag får honom inte att jobba ordentligt. Han travade med stora kliv och jobbade verkligen genom hela kroppen, det var så underbart, jag kände verkligen musklerna jobba. :') Tog lite galopp oxå men travade mest.

Hemma igen så hade inte sadeln gjort nån skada. Ingen ömhet eller spänning. Så jag ska rida med den nu, för tibbe kommer ju säga till om han störs av den. Så ska jag fråga om carro vill kolla hur den ligger. Jo, medans vi red så kollade Linnéa hur den låg och den låg stilla.

När jag kom hem såg jag på Handcook, och jag säger bara det här: lööööv! Snygg kille (alltid plus) och fin film. Grinade sönder i slutet..!! :(

//Lovis

Kommentarer

  • Moa säger:

    Be Mattias att kolla på sadeln också :) Han kan mer än Carro ;)

    2011-04-22 | 20:37:24
    Bloggadress: http://moaochgadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här: