BUSRIDNING

Kategori: Allmänt

Jag, Tibbe och Maja o P Busade idag! Men först... Jag skrittade ut ensam först i ca 30 min kanske. Först red jag ett varv runt kyrkogården och upp bredvid P & mys hage och över vägen och tibx till stallet. Men det var tråkigt att gå tilbaka redan så då gjorde jag en grej som jag inte har vågat riktigt men velat länge. Jag red ut på den "stora" vägen nedanför kyrkan och red bredvid den ner dit man svänger in til ridskolan och red in där och sen upp öfr ivarsbacken. Tibbe var jätteduktig! Nu är han helt personbilssäker iaf, han brydde sig inte om moped, minibuss eller släpvagn heller. Snart vågar jag nog kalla honom trafiksäker :) Eller ja, en läskig traktor bara.

Sen red jag o maja alltså ut. Vi red först nedre och stannade och hkuttade lite på framhoppningen och sen red vi til ängen och skenade haha. Tibbe och P tyckte det var askul!! Tibbe blev lite taggade på slutet hehe stod och studsa och hade sig, kul! Vi fick skäll av en tjej sen för vi red på ängen, men tibbe blev uttråkade och började trampa runt och lätta så vi blev räddade! Sen duschade Tibbe och vi busade med honom hela kvällen haha. Han fick gå in i sadelkammaren igen sen red jag i stallet haaha

Så flumm kväll med Maja! Nu har vi köpt godis och så :) Imorrn åker hon, men sista dagen blev iaf asbra! :(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: