SORRY

Kategori: Allmänt

För den dåliga uppdateringen! Igår hann jag inte blogga för att min uuunderbara ponny bokstavligt talat hade massakerat sin lilla sjukhage igår, varenda stolpe hade han dragit upp och tråden låg i en klump mitt i.. Så det tog 2 timmar och fixa, sen skulle jag mocka hagen och boxen, fixa maten och ta hand om själva hästen. Så ja.. Jag kom hem efter 10 tror jag och då var det middag och dusch som gällde, sen gick jag och la mig.. Men nu är jag tillbaka!


Tibbes sjukhage, nu är det högre stolpar och tre trådar...

Skolan har varit trevlig iaf, bara lek och skoj typ. Imorrn ska vi tydligen sova på skolan?? Så då ska supersnälla helena ta hand om tibbe :)

Jaa. Jag har inte så mycket att uppdatera om. Tibbe börjar bli otroligt less på sjukhagen/vilan iaf. Han trippar runt och försker busa med mig och trotsar mig hela tiden. Stackars liten.. :/

Men infektionen går åt rätt håll iaf, nu är jag säker på att svullnaden gått ner och såret blöder = smutset kommer ut. och han är iaf tillräckligt frisk i benet för att försöka hoppa ut ur hagen. Knaspelle



Tibbe löshoppar

Kommentarer

  • carro säger:

    Försök aktivera honom mentalt då, så får han annat att fokusera på åxå. Kan hjälpa till att lugna honom. Man förstår ju att han blir less på att stå i en fyrkant hela dan utan sysslor :)

    Lär honom trick eller börja lära er de 7 lekarna i Parelli!

    Brukar funka toppen på göralösa små ponnysar ;)

    2011-08-25 | 12:57:51
    Bloggadress: http://sartorius.blogg.se/

Kommentera inlägget här: