tillbaka

Kategori: Allmänt

Kom hem i tisdags. skulle ju eg ha åkt på mån men eftersom DAGMAR behagade slå till natten till mån så ställdes både tåg och bussar in. hem kom jag iaf. Jag har fått väldigt många roliga julklappar, min favorit är nog Keyboarden <3 och min bok som heter Hästen i rörelse, REKOMENDERAS STARKT till alla som håller på med hästar.

Jag har ridit tibbe såklart. I onsdags red jag i ridhuset och det gick halvbra. Han kändes riktigt fin till och från, men var ju inte riktigt genomriden, vilket inte är så konstigt då han hade vilat i nästan en vecka. Men helt ok som sagt.

Igår: Jag red nedre och hästen var som en dröm att sitta på!!! Jag ville inte gå hem. Jag satt bara och njöt när vi galopperade fram i snön. Otroligt härlig känsla. Han var aldeles lugn. Sånna daga är sällsynta, när tibbe är helt lugn inombords. Det kändes som om han njöt lika mycket som jag av att få komma ut en sväng. :') oj,oj jag skulle kunna skriva en novell om den ridturen men jag n´öjer mig med detta. Tibbe är bäst helt enkelt. Finns ingen som han <3

Idag: Blev en ordentlig genomkörare i ridhuset. Jag provade en sadel som tibbe får låna ett tag och se om han trivs i den. Den lättar lite bak dock så vi får se-. Tibbe verkade gilla den idag iaf. Emma hjälpte mig även att träna på dressyrprogrammet. Det var väldigt roligt, och framför allt så vet jag nu vad vi behöver träna på. Ökad skritt och galoppmomenten framför allt. Vi får köra igenom de några gånger nästa vecka, det går nog bra. Jag är inte ute efter att vinna om man säger så. såklart jag skulle VILJA få en rosett haha, men tibbe har aldrig beträtt en dressyrbana förut och jag har inte ridit ett dressyrprogram på säkert 2 år xD Det blir som det blir helt enkelt. Jag vill bara få till en bra känsla och rida rätt väg. Om det går bra så kanske vi startar nån lokal i vår :)

I övrigt idag så var tibbe riktigt trevlig. Det satt kvar sen igår. Lugn och harmonisk, trots att det var flertalet hästar i rörelse. Lillen brukar bli lite stressad då, men det har dock blivit mycket bättre. På sluten när vi nötte dressyrprogram blev han lite less ett tag dock, men då hade vi hållt på ett bra tag. Imorrn rider vi ut i skogen. Få se vad vi hittar på. Känns han mör tar vi det bara lungt men vill han köra på så gör vi det. :) Mest troligt att han vill galoppera, han gillar ju det där med galopp ;)

Nu sitter jag ensam hemma hos mamma. t.o.m katten lämnade mig xD Har ätit en kycklingsallad från vera, den var faktiskt inge god idag :/ haha

Nä nu ska jag göra nått vettigt, dvs kolla på life of ryan ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: