utverdering nyårsmål 2010

Kategori: Nyårslöften

 

 Hoppning:

•få bättre hoppsits

Jag tycker att jag har fått bättre hoppsits, så ja, jag har uppnått detta mål.
•bättre taxering

Uppnått
•hoppa kompination uta tvekan (lite osäker på det efter våran omkullridning)

Ej uppnått, men blivit bättre
•hoppa L:B bana (ev L:B på alnö beroende på hur länge jag har honom)

Har inte hoppat en bana, men tränat regenbundet på  mellan L:B- L:A nivå innan vilan
•bättre kontroll mellan hindrena (ex tempo och hålla galoppen osv)

Uppnått


Dressyr:

•Få bättre och stadigare sits (helheten)

Uppnått
•stadigare skänklar och händer

Har blivit bättre, men kan bli ännu bättre

•träna upp rätt handställning (har lite "cykelstyre" händer ibland.)
Uppnått, dock så glömmer man ju bort sig ibland ;)

•rida ett L:B program med över 50%
Ej uppnått, asså jag gillar ju inte dressyr, men jag SKA ta tag i det där i år :P

•stärka gångarterna

Uppnått
•kunna göra ett enkelt galoppombyte med tibbe
Uppnått

 

•få lugnare tempo i traven och galoppen

Uppnått, galoppen är lite glapp, men det problemet sitter i hjärnan inte i kroppen.
•hålla en relativt stadig form i alla gångarterna (i båda varven oxå såklart)
Uppnått, med ett plus i kanten för att han kan bära sig i en bärigare form i traven samt hålla formen i alla övergångar.

•inte titta ner

Halvt uppnått, men blivit bättre


Övriga:

•han ska sluta med att stanna när man longerar
Uppnått

•köpa rosa träns, chabrak, padd, benskydd och benlindor åt honom (ska även sy ett rosa ländtäcke med fleecefodring åt honom)
EJ uppnått, pga fattig Lovis + ändrad stil xD

Kommentarer


Kommentera inlägget här: