Fullspäckat heeela dagen [igår]

Kategori: Allmänt

Kunde inte publicera detta igår då jag krev det pga att datorn dog...

Imorse klev jag upp halv 7 och cyklade till stallet klockan 7. Väl där mockade jag åt Tibbe och Zalle, sen gjorde vi i ordning Piluttan och åkte till Näset. Jag tyckte att det gick bra för dom idag med. Mina filmar-skills är (och förblir?) dock detsamma. Kom på en sak.. Man svälter ju inte precis när man är med Mattias? Han tjatar om fika hela tiden haha. Men det är ju bra, det värsta som finns är att gå omkring hungrig på en tävlingsplats.

Efter hans runda åkte vi hem med P, hon blev nåååågot överlycklig över att få komma ut i hagen och träffa sin flickvän My för första gången på år och dar. Sen åkte vi (jag maja och mattias då) och tvättade transporten och bilen han har lånat utvändigt. Eller ja, Mattias gjorde väl 87,9% av arbetet, jag och maja tittade mest på ;P

Sen åkte vi tillbaka till näset för att se på 150 klassen, det var väldigt kul fast sjuuukt varmt! Åkte med Alex tillbaka till stallet och trimmade/klättrade med ponnyn.

Var väl ute i en 1,5h eller så. Travade och galopperade upp för ivarsbacken några gånger kändes helt otrolig i traven, galoppen rann iväg lite men stundtals var den också helt ok. sen gjorde jag sällskap med en tjej som heter Lena (ullström?) ner till nya banan.  Tibbe kändes jäkligt fin, kunde hålla ett lätt och mjukt stöd i handen och mata på med skänkeln utan att han rann iväg för mig. Testade även att släppa ut högerbogen lite mer än vanligt för att få lite mer jämnt stöd i tyglarna (sånt man kan börja slipa på när ponnyn är helt svslappnad för en gångs skull) och det kändes bra. Försöker få till samma känsla i båda varven, höger är enklare för oss båda.

När jag precis börjat galoppera lite så kom johanna och skulle ha lektion. Jag travade iväg lite smidigt för jag red i tennisskor hehe. Men hon sa inget. Galoppen känns inte som våran starka sida just nu, nu när han märkt att han inte kommer undan arbetet gnom att slänga upp huvudet och flänga iväg/studsa runt så försöker han bryta av så fort jag glömmer driva 1 steg. Men hälldre det än att han stressar på och det bara blir en dragkamp av allt.

Asså traven idag var helt gudomlog från första stund!!Gick över till gummiflisen och travade lite volter och serpentiner. Red utan stigbyglar och tränade på att öka och minska volten. Red in honom på en pytteliten volt hur lätt som helst. Flyttade ut honom skänkelvikning för innerskänkeln och var noga med att inte ta i munnen på honom, har märkt att jag håller tillbaka honom för mycket ibland.

Så 95% av ridpasset var han en liten ängel bokstavligt talat, men så har han kommit in i en vändahemsåfortmanfårchansen period. Det hade han förförra vintern oxå, så jag vet hur jag ska tackla det iaf. tre konflikter hade vi om vilket håll vi skulle gå och det löste sig utan allt för många hovar i luften.

Strechade och lindade honom i stallet (jag vet, överdrivet med lindorna, men har man köpt så ska man använda, right?).

Cyklade hem från stallet vi 8 på kvällen och väl hemma duschade jag. Tänkte bara ta en banan, men det slutade med att min söta paps gjorde spaghetti och köttfärsås åt mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: