kul grej

Kategori: Allmänt

Jag tror att jag kommer ihåg alla mina avfallningar jag gjort. Inte ordningen, men skriver dom i den jag kommer på dom i.


Avfallningar från Tibbe:

Vintern 08. När jag nyss hade fått Tibbe (hade nog inte ens haft honom i en månad) så travade jag runt i paddocken och jag kommer ihåg att jag tyckte att han var jättefin. Hux flux blev tibbe rädd för en häst i hagen predvid paddocken (det var mörkt och han hörde den bara, såg den inte) och slängde sig innåt mitten av ridbanan så jag ramlade av.

våren 09. Jag och Frida var påväg till andra sidan (en ridväg) och gick bredvid vägen där det finns "betong-grejer" som vägräcke. Vi gick bredvid dom då, och plötsligt kände jag hur Tibbe vinglade upp på en sån och sen ramlade/snubblade han av den och då ramlade jag av.

Sommaren 09. Jag hoppade i paddocken. Jag  hade en liten serie som bestod av två studs och ett galoppsprång till en oxer. Tibbe snubblade över första studsen och hade jättedålig fart så då skulle jag svänga undan åt vänster (han hade inte klarat det sådär obalanserad) men han tänkte springa åt höger, så det blev ett missförstånd så jag ramlade av hehe.

Sommaren 09. Jag och frida skrittade barbacka på långa tyglar en jääättevarm sommardag. Vi var helt oförberädda och satt och pratade då Tibbe plötsligt hoppade rätt upp i luften och gjorde nån slags krumelur. Jag ramlade av såklart. Det visade sig att han hade klivit näästan på en brunn, läskigt.  

Våren 10. Jag och frida hoppade barbacka i paddocken för första gången sen hösten 09. Vi hade ett litet kryss. Tibbe hade bockat lite men då hade jag fått upp huvudet på honom. Men ett språng så tog han tag i bettet och hoppade rätt stort och sen blev jag avbockad efter hindret. Tibbe tyckte det var lite skojjigt och sprang full kareta till stallet och levde rövare.

Sommaren 10. Hoppade med Frida och hade precis hoppat en liten 3kombination och gallopperade efteråt när Tibbe försvann under mig. Jag flög bokstavligt talat iväg haha, och stackars Tibbe skrapade mulen lite :(

Vintern 10. Jag och Malin skulle ut och rida men kom inte längre än till stallplan innan Tibbe gjorde en s.k Tibbevändning och jag låg på backen.

Vintern 10. Två dagar efter avfallningen på stallplan. Hoppträning för Malin. Skulle hoppa en kombination men red alldeles för dåligt så han bröt ut på andra hindret vilket resulterade i en finfin avfallning.

Vintern 10. Jag hade galopperat upp för Ivarsbacken och skulle sakta av. Det blav lite slängig trav men inget speciellt hände, tibbe tog ett steg åt sidan och då flöööög jag av rakt ner i mjuk pudersnö. Tror aldrig jag skrattat så mycket efter en avfallning.

Vintern 10. Hoppträning för Malin. Jag skulle hoppa en oxer på en långsida och precis då vi landade så kastade sig en annan häst ut framför hindret så Tibbe var tvungen avv slänga sig undan precis i landningen =Jag sitter väldigt löst.

Totalt antal avfallningar på Tibbe: 10


Övriga hästar:
Tingeling: Min första avfallning. Vi skullle hoppa upp i början på lektionen och det var några som höll på att knacka loss istappar från ridhusväggen. Tingeling blev rädd så precis när jag hade satt mig i sadeln sprang hon iväg. Jag landade på knäna och när jag såg upp var hennes bakhovar ca 2 dm från mitt ansikte, men hon träffade som tur var inte. Marika, ridläraren hade inte sett något och trodde att jag hade tappat henne hehe.

Manne sommaren 07: Första sommmaren jag hyrde honom. Jag, frida och Marina galopperade upp för en äng. Manne blev rädd för en blå gruslåda och tvärnitade. Han trampade sönder tyglarna, men jag fick nya av Marina. :)

Manne: Hopptävling. Manne vägrade på första hindret och jag blev skitsur och piskade på honom, då hoppade hen skitstort så jag ramlade av.

Cilla: Hon var ny på ridskolan. Vi skulle hoppa, hon sprang förbi så jag hamnade lite ur balans, precis då slog nån i en sockerbit bakom henne så hon skenade iväg, jag ramlade in i läktaren. Om nån undrar varför mina brunrutiga ridbyxor är lagade på knät så är det hennes fel haha.
 
Cilla: Vi skulle hoppa ett litet hinder och byta galopp över. Jag kom i fel galopp så catta sa åt mig att vända bort, det var kanske två galoppsprång kvar när jag försökte vända bort men cilla hoppade och då styrde jag åt höger men hon sprang åt vänster så då åkte jag av.
 
Captain: Jag hade captain på hans första hopplektion och skulle fatta galopp. Då tyckte han att jag var sjukt jobbig och gjorde världens jävla rodeosprång. Var faktiskt nära att sitta kvar, men åkte av ändå.

Tricko: Jag och Frida tolkade efter hennes häst Tricko. Jag skulle sitta upp på honom, men då började han gå iväg. Varken jag eller Frida vet riktigt vad som hände efter det, men han tog full galopp iaf och jag hade knappt suttit mig på ryggen förrän han stack.

Antal avfallningar övriga hästar: 7

Totalt 17 avfallningar.

Jag har en lååång väg kvar innan jag blir en riktig ryttare. Om jag har glömt nån, säg till. Tycker det är skitkul att se tillbaka på alla dumma avfallningar hehe.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: