Dagarna

Kategori: Allmänt

Senaste dagarna har passerat som vanligt :P ikväll trimmade jag lite på framhoppningen med Tibbe. Han ar lite loj först för mina skänklar, speciellt höger skänkel, så jag fick trycka till honom några gånger med spöet för att han skulle "haja till" lite. Det tyckte han självklart inte om och började tramsa runt och blev förnärmad, men efter ett tag gav han upp och blev riktigt trevlig! :D

Avslutade med att trava från dungen hela vägen upp för skenbacken och red lite skänkelvikningar och tagen bakdel. han kändes kanonfin! På hemvägen oxå!

Asså jag och Tibbe har gjort otroliga framsteg på bara några dagar. Vet inte om jag har skrivit det, men jag kommer åt tibbe nu på ett helt annat sätt än förr! Ute i skogen så bär han sig i ALLA gångarter, han gör skänkelvikningar, tagen bakden och slutor (inte öppnor för jag vet inte riktigt hur man gör haha) hur bra som helst! Han är alltså riktigt trevlig att sitta på just nu så jag hoppas att det håller i sig (eller går mer frammåt såklart!).

Idag på slutet så red jag skänkelvikning "sick sack" på vägen och jag var tvungen att parera så att han inte skulle göra skänkelvikningar på en gång vi kom till diket. Han är så söt snutten, överambitiös :P

Aja, jag ska inte tråka ut er föör mycket nu, så ni för dregla över en bild på mitt "snyggo" istället :)

Kommentarer

  • Anna säger:

    Härlig bild!

    2011-05-05 | 12:49:56

Kommentera inlägget här: