Hejolinen

Kategori: Allmänt

Egentligen borde jag göra läxa nu (har prov imorrn), men jag måste sova. Tror det är dax att börja ta hand om sig själv bättre, när kroppen börjar säga ifrån.

Idag blev det ett kortare pass på nya banan med tibbe. Som uppvärmning red vi bort till hovstallet. Men där hade det rammlat en stubbe på vägen så de första 10 min gick åt att få honom att traska förbi där. I paddocken kändes han helt ok. Märks att jag ridit med hack ett tag. Stel, tung och springig kan det kallas. Jag jobbade mycket växling på ställning på volten i både trav och galopp just för att få honom att släppa lite på bettet. Jobbade lite sidförande på volt i trav, men jag hann bara rida ca 20 min innan ridskolan kom.

Jag färgade håret idag föressten. nu är det typ rött haha 8)

Kommentarer

  • Helena säger:

    Jag vill åxå rida snart, jag har abstinens. Kommer till stallet & kikar på håret nån dag;) typ imorn (torsd) kanske.

    2011-05-25 | 09:23:42
  • Tova säger:

    Gonattinen C:

    2011-05-26 | 10:20:01
    Bloggadress: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här: