hysterisk tibbe

Kategori: Allmänt

Idag hade jag utsläpp och allting gick så smidigt ända tills malin skulle ta ut pärlan och fölet. Tibbe fick syn på fölet och började toka runt och skrika och triggade igång alla andra hästar. Stackars pärlan fick ju panik och skulle skydda fölet och prejade både malin och fölet. (kanske borde säga trulsan, fölet har ju faktiskt ett namn :P)
Men det gick bra iaf. Vera sprang runt och betädde sig som att hon skulle krossa hagen. Jag hade stått uppe vid advokaten hela tiden så jag visste inget om att det var min kära ponny som hade startat allt kaos, men sen fick man höra att min häst var "helt tokig". Så jag gick ner igen och mycket riktigt så lekte Tibbe arabhingst och sprang full fart i sin lilla gräsruta och skrek och skrek och skrek. Alla andra hästarna hade lugnat sig för länge sen då men tibbe kunde inte släppa fölet 8). 1½ timme senare var han fortfarande hysterisk och skrek. Jag tog in honom i stallet för att jag skulle rida med Anna. Han  skrek och höll på . Sen var han lugn hela ridturen men när vi kom tillbaka till tallet körde han igång igen. Så.. Tibbe och föl = inte så bra.

Pratade med elin ang sommarhagarna. Imorrn ska dom släppas på bete och då finns det tre hagar vid advokaten, som vi kallar det (bor en advokat där) och där var det tänkt att P & föl, Vera och shanti och tibbe skulle gå, men nu blir det så att Tibbe, vera och shanti släpps på bete på tis när Pärlan och fölet flyttar. För jag tänker INTE ha  tibbe bredvid fölet när han reagerar som han gör... Det är ju inte bra för nån häst

Kommentarer


Kommentera inlägget här: